woensdag 14 november 2007

Aanvullende informatie over mijn compressor


Naar aanleiding van een aantal vragen of ik wat meer over mijn compressor wilde vertellen het onderstaande stukje:

Ik heb nu ongeveer een half jaar een compressor thuis staan en het is mijn beste investering op het gebied van duiken. Nooit meer de deur uit en altijd volle (250 bar) flessen.
Vullen in de schuur moet geen enkel probleem zijn. Zuurstofbuffers huur je bij elke gasboer. Je huurt een buffer voor 45,- euro per jaar en als de fles leeg is, ruil je deze om voor een volle fles. Dit kost dan zo'n 20 euro (O2) en er komt nog 8,50 euro mileuheffing enz bij. Prijzen zijn dan excl. btw.

Ik heb mijn compressor nieuw gekocht bij Harry Schiphorst (CST in wierden). Een bauer junior II. Koste me 2150 euro, excl. btw . Filters zijn 25,- euro, en gaan 15 uur mee (ongeveer).
Kosten voor de nitrox stick en 1 O2 analyser is totaal zo'n 250 euro. (pvc (gamma), golfballen (www.atlantis-lakeballs.nl), slangen, naaldventiel (www.dehabitat.nl), analyser (www.conrad.nl) enz.)

Ik vul nu voor ongeveer 5 euro een Dubbel 12 met EAN32, van 0 naar 250 bar. Dit is overigens de kosten van O2, filters en stroom). De huur en onderhoud en afschrijving van de compressor zijn hier niet in meegenomen.

1 opmerking:

Unknown zei

de prijs blijkt nu bij schiphorst wel 400 € duurder te zijn ????? heb ik toch vragen bij !!